Kontakt: (12) 420-47-67, (12) 298-66-75, (12) 376-09-48

www.oponyserwis.pl Opony samochodowe Dunlop SP SPORT BLURESPONSE 205/50 R16

Dunlop SP SPORT BLURESPONSE 205/50 R16

Koszty transportu i formy płatności



Koszty i sposoby dostawy

W naszym sklepie transport opon osobowych, motocyklowych,
dostawczych, 4x4 oraz felg jest bezpłatny.


Koszty transportu opon ciężarowych:


  • Opony 17.5" = 30 zł/sztuka
  • Opony ciężarowe od 19.5" wzwyż = 1-4 sztuki - 120 zł

Koszt przesyłki akcesoriów to 20 zł (do 30 kg).



Formy płatności

Aktualnie proponujemy Ci następujące formy płatności:

Przelew - Jest to bardzo wygodna forma płatności, szczególnie przy wpłacaniu wysokich kwot należności. Po przyjęciu Twojego zamówienia do realizacji prześlemy Ci mailem numer konta bankowego, gdzie powinieneś płacić sumę cen zamawianych towarów i kosztów transportu. Gdy pieniądze wpłyną na nasze konto, przekażemy Twoje zamówienie do działu spedycji, skąd zamówiony przez Ciebie towar zostanie wysłany.

Pobranie - Możesz zapłacić gotówką całą należną kwotę przy odbiorze przesyłki od kuriera. Ze względów bezpieczeństwa maksymalna kwota, którą możesz wpłacić za pobraniem, wynosi 6000 zł (do uzgodnienia).

Raty - Skorzystaj z wygodnego systemu płatności ratalnej Santander Consumer Bank S.A.

Szybki przelew/Karta płatnicza (1%) - Możesz zapłacić szybkim przelewem albo kartą kredytową za pośrednictwem systemu Przelewy24. Serwis Przelewy24 udostępnia automatyczne płatności przelewami on-line z ponad 144 banków w Polsce oraz kartami płatniczymi: Visa Classic, Visa Electron, EuroCard/MasterCard, Diners Club, PBK, JCB. Korzystając z tej usługi, znacznie przyspieszasz czas realizacji Swojego zamówienia, gdyż należność za nie wpływa na nasze konto natychmiastowo, a my od razu możemy skierować Twoje zamówienie do dalszej realizacji.

Płatność gotówką przy odbiorze osobistym - Standardowa forma płatności, przyjedź i zapłać na miejscu podczas odbioru towaru.

Powyższe ceny zawierają podatek VAT.

Dunlop Ocena: 5.32

Nazwa marki

Dunlop

Nazwa modelu

SP SPORT BLURESPONSE

Kod producenta

528439

Rodzaj pojazdu

Osobowy

Rozmiar

205/50 R16

Indeks nośności

87 (do 545kg na oponę)

Indeks prędkości

V (do 240km/h)

Sezon

letnie

Informacje producenta

-

Cena za szt. (zawiera VAT) Czas realizacji Informacje dodatkowe Ilość  
407.44 zł WYSYŁKA 3-4 DNI ROBOCZYCH

Ilość sztuk:

Zobacz więcej (rozwiń)

Wielokrotnie nagradzana opona SP Sport Bluresponse to nowość marki Dunlop. Model ten to ulepszona wersja cenionego bieżnika SP Sport Fastresponse. Dzięki zmianom wprowadzonym w konstrukcji opony znacznie poprawiono opory toczenia, osiągając dzięki temu bardzo wysoką ocenę we współczynniku efektywności paliwowej. To sprawia, że jest bardzo ekonomiczna, a wyposażone w nią auto zużywa dużo mniej paliwa.

Dunlop SP Sport Bluresponse jest oponą cichą i niezwykle komfortową, zachowującą się bardzo dobrze zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni. Gwarantuje aż o 2,8 metra krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu do innych opon o podobnych parametrach.

 

Zalety

  • Bardzo dobre zachowanie na mokrej nawierzchni
  • Krótsza droga hamowania na suchym i mokrym
  • Bezpieczeństwo
  • Oszczędność paliwa
  • Niskie opory toczenia
  • Ponadprzeciętna przyczepność, chroniąca przed wypadkami

 

Zastosowanie

Opona dla kierowców samochodów osobowych ceniących komfort i bezpieczeństwo.

Dunlop

Twórcą koncernu był Irlandczyk John B. Dunlop. Historia tej marki sięga 1888 roku i zaczyna się od tworzenia ogumienia dla trójkołowych rowerków. Inżynierowie oraz projektanci w Europie, USA i Japonii cały czas wymieniają doświadczenia, dlatego proponują najnowsze rozwiązania technologiczne. Głównym celem koncernu jest zapewnienie kierowcom i motocyklistom większego komfortu i bezpieczeństwa jazdy.

Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Voyager, Kelly) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica) zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony.
Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.

 

I. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI.
1. Gwarancja obejmuje przyczyny tkwiące w oponach a w szczególności związane z wykonawstwem, materiałami lub konstrukcją, o ile one wystąpią w ciągu terminu określonego jak niżej:
a) opony osobowe, dostawcze, 4 x 4 oraz motocyklowe – 60 miesięcy od daty zakupu lub od daty produkcji,
b) opony ciężarowe; pod marką Goodyear oraz Dunlop – 48 miesięcy od daty zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat, pod marką Sava oraz Fulda – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat,
c) opony bieżnikowane lub usługa bieżnikowania – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat, opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię. Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Użytkownika z usługi bieżnikowania.
Uwaga: W przypadku braku dołączenia do zgłoszenia reklamacyjnego dowodu zakupu Gwarant bierze pod uwagę datę produkcji opony.
2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać u Sprzedawcy opon lub pojazdu (dotyczy pierwszego wyposażenia - OE).
3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
a) zgłoszenie reklamacji poprzez przedłożenie kompletnie wypełnionego formularza opracowanego przez Gwaranta,
b) przekazanie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym opony oraz dołączenie kopii dowodu zakupu i karty gwarancyjnej,
c) zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%,
d) na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu,
4. Informacja o uznaniu lub nieuznaniu reklamacji przekazywana jest do Sprzedawcy e-mailem, jako załącznik PDF, po czym Sprzedawca przekazuje ją niezwłocznie Użytkownikowi.
5. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji, nie przysługuje odwołanie do Gwaranta.
6. W przypadku nieuznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta.
7. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
8. Niniejszą gwarancją nie są objęte opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i /lub numerem homologacji europejskiej ECE i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika (opony których wskaźniki maksymalnego zużycia - TWI zostały odkryte w jakimkolwiek miejscu opony) oraz naprawiane, pogłębiane, modyfikowane poza producentem.
9. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
a) nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur,
b) używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi,
c) nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia odpowiedniej pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta, zastosowania dętki do opony bezdętkowej,
d) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opony i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami,
e) jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania,
f) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP),
g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
i) przebicia, przecięcia, rozdarcia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę, ostry/kanciasty przedmiot w/na jezdni, wypadku lub kolizji itp.,
j) odłupania, wyszarpania gumy bieżnika i innego umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony,
k) naturalnego procesu starzenia się gumy.
10. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
11. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.


II. ZASADY ROZLICZANIA REKLAMACJI UZNANYCH.
1. W przypadku uznania reklamacji opona przechodzi na własność Gwaranta a Użytkownik otrzymuje rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony. Realizacja rozliczenia odbywa się za pośrednictwem Sprzedawcy.
2. Procentową wielkość rekompensaty oblicza się wg poniższej formuły:

         B - 1,6mm(TWI)                            A - procentowa wielkość rekompensaty [%]
A =  --------------------- x 100%             B - głębokość rzeźby reklamowanej opony [mm] (do kalkulacji przyjmuje isę najniższe miejsce)
         C - 1,6mm (TWI)                           C - głębokość bieżnika opony nowej [mm]

Uwaga: Gwarant, według swojego wyboru, może w ramach uznanej reklamacji oponę naprawić.


III. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON.
a) montować na pojeździe opony dokładnie w rozmiarze, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
c) należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 10 tys. km, zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk i opon,
d) dokonywać okresowej rotacji tj. zmiany pozycji opon na pojeździe nie rzadziej niż co 5-7,5 tys. km, o ile producent pojazdu nie zaleca inaczej, co zapobiega ewentualnemu nierównomiernemu zużyciu bieżnika,
e) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu i nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz każdorazowo przed dłuższą podróżą,
f) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon i w katalogu producenta),
g) kontrolować stan techniczny pojazdu,
h) eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy,
i) kontrolować na bieżąco stan opon i wymieniać w przypadku stwierdzenia uszkodzeń ,
j) montować / demontować i wyważać opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach,
k) należy zawsze dostosować styl jazdy prędkość do warunków panujących na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania - szczególnie zrywania przyczepności kół napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół,
l) unikać styczności opony z olejami, smarami i substancjami chemicznymi,
m) należy zawsze wymieniać zawór na nowy przy wymianie opon,
n) przy wyborze i zakupie opon zasięgnąć u sprzedawcy informacji o oponach i sposobie ich eksploatacji,
o) zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w opony o głębokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie TWI-Tread Wear Indicator), w oponach zimowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej głębokości bieżnika w warunkach zimowych (4 mm), umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki (tzw. WWI-Winter Wear Indicator) w barku.


IV. PRZECHOWYWANIE OPON.
Opony należy przechowywać zawsze czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed działaniem ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych.
Opony zamontowane na obręczach przechowuje się zawieszone na hakach lub ułożone płasko jedno koło na drugim (maksymalnie 4 koła).
Opony bez obręczy przechowuje się w pozycji pionowej (stojącej)
W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby uniknąć trwałych deformacji.

Zadaj pytanie o produkt: Dunlop SP SPORT BLURESPONSE 205/50 R16
Adres e-mail
Wiadomość

Opinie dla produktu Dunlop SP SPORT BLURESPONSE 205/50 R16

Dodaj opinię »
  • 4.70

    Michu 2019-08-28 09:24:28

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      3.50

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      5.00

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      5.00

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      od 20.000 do 30.000

    • Styl jazdy:

      Umiarkowany

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

Opony rewelacja. Bardzo dobrze trzymają się drogi. Ciche i mięciutkie bardzo dobrze amortyzują.
  • 1.00

    AB 2019-08-09 11:02:19

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      1.00

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      1.00

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      1.00

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      do 10.000 kilometrów

    • Styl jazdy:

      Spokojny

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      nie

Opinia użytkownika

Najgorsze opony jakie kiedykolwiek miałem, są bardzo miękkie, 3 krotnie łapałem gumę na różnych oponach w tym 2 razy miało miejsce uszkodzenie boczne. jedną musiałem wymienić bo nie było czego łatać. decydując się na tą tandetę należy od razu kupić co najmniej 6 opon.
  • 5.80

    Dami 2019-07-20 09:32:28

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      5.00

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      6.00

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      6.00

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      do 10.000 kilometrów

    • Styl jazdy:

      Spokojny

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

Opony naprawdę dobre. Super sprawdzają się na mokrej nawierzchni. Przy gwałtownym skręcie również się sprawdziły. Miałem już taką awaryjną sytuację. Jedynie co nie zauważyłem to oszczędność na paliwie. Myślę, że to tylko marketing.
  • 5.00

    Piotr M 2019-07-15 22:51:42

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      5.00

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      5.00

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      5.00

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      do 10.000 kilometrów

    • Styl jazdy:

      Umiarkowany

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

Jestem z opon zadowolony.Wcześniej miałem w Octavii od nowości Continentale ale być może już dystans przejechany od 2011 roku dał w kość tym oponom-niby niedużo bo ok 115 tyś na zmianę z innymi oponami zimą.Myślałem że mi w aucie hałasuje łożysko.Po zakupie cisza w aucie i miękko się prowadzi,przyczepność bardzo dobra na suchej a na mokrej nawierzchni nie mogę się tak w 100 procentach wypowiedzieć gdyż mało miałem okazję jeździć w tych warunkach ale wiadomo że gdy jest mokro jeździ się ostrożniej.
  • 6.00

    Adam 2019-07-10 23:09:06

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      6.00

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      6.00

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      6.00

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      powyżej 100.000

    • Styl jazdy:

      Umiarkowany

    • Okres użytkowania:

      Powyżej 3 sezonów

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

Opony rewelacyjne ! Jeżdżę już sporo lat na drugim komplecie tych opon bo niemiałem i nie mam im nic do zarzucenia. Do tego są obecnie dużo tańsze niż poprzednio pewnie dlatego, że obecnie są produkowane w Polsce. Dbać tylko trzeba oczywiście o prawidlową geometrię kół i ciśnienie. Już kilka razy wybawily mnie z klopotu - zahamowalem, będąc pewny, że nie dam rady uniknąć zderzenia. I co ciekawe: skutecznośc hamowania jest równie dobra przy suchej jak i mokrej nawierzchni. Do tego są ciche. Nie ma co naśladować snobów i maniaków i inwestować w dużo droższe opony dla samej nazwy producenta, tym bardziej, że te opony zostały opracowane o zupelnie inną, innowacyjną technologię. Reszta producentów tylko powiela tę samą tradycyjną technologię i mają one tylko różny kształt bieżnika. Kurier dostarczyl mi te opony pakowane w fabryczną firmową folię po 2 sztuki, a nie jak to sie zdarza w innych sklepach pojedyńcze, brudne po bokach opony, zasyfione bo calą drogę szorowały gdzieś po podłodze w czasie transportu. Słowem - polecam !
  • 5.70

    Easy Driver 2019-07-09 10:31:56

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      5.00

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      5.75

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      6.00

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      do 10.000 kilometrów

    • Styl jazdy:

      Spokojny

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

Na Dunlopach przejechałem okolo 8 tys km. Złe nie są, ale po oponach z górnej półki spodziewałem się wiecej. Niezaprzeczalne plusy to: praktycznie bezgłośna jazda po betonie, brak jakichkolwiek poślizgów przy ruszaniu i hamowaniu na suchej i mokrej nawierzchni, bardzo dobre trzymanie na zakrętach. Niestety są też minusy: słabe tłumienie nierówności (Kleber Dynaxer HP3 robi to sporo lepiej, a Firestone TZ300 nieporównywalnie lepiej !!). Opona kompletnie nie radzi sobie z aquaplanningiem.... wjechanie 90 km/h w wodę o głebokosci 1 cm jednym kołem powoduje wyrywanie kierownicy z rąk, a dwoma kołami płynięcie auta w nieznanymi kierunku - przy intensywnych opadach trzeba bardzo uważać - w przypadku Kleber Dynaxer HP3 żadna kałuza nie była straszna !
  • 4.90

    paragami 2019-07-03 20:24:49

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      4.50

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      5.00

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      5.00

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      do 10.000 kilometrów

    • Styl jazdy:

      Umiarkowany

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

To już kolejny - chyba trzeci komplet - w różnych samochodach. Do tej pory bez zarzutu. Polecam
  • 5.20

    Adam 2019-07-01 21:18:05

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      4.50

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      5.25

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      5.50

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      od 20.000 do 30.000

    • Styl jazdy:

      Umiarkowany

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

OCENA OGÓLNA opon: bardzo dobre. Na suchej nawierzchni OK, a na mokrej świetne. Doskonale odprowadzają wodę. Średni poziom hałasu - nie dokucza, ale bez rewelacji.
  • 4.50

    Dawid 2019-06-27 13:12:19

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      4.50

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      5.25

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      3.75

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      od 20.000 do 30.000

    • Styl jazdy:

      Sportowy

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

Opony sprawują się wyśmienicie. Pierwszy zakup tej firmy i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Opona trzyma się nawierzchni jak czołg. Jedyny minus, że te opony w piasku są gorsze, niż no-name. Na suchej i mokrej nawierzchni, te opony trzymają się naprawdę dobrze.
  • 6.00

    Arek 2019-06-26 13:40:34

    • Szczegółowe oceny

    • Komfort:

      6.00

    • Jazda na suchej nawierzchni:

      6.00

    • Jazda na mokrej nawierzchni:

      6.00

    • Jazda na śniegu:

      nie dotyczy

    • Dodatkowe informacje

    • Przejechany dystans:

      do 10.000 kilometrów

    • Styl jazdy:

      Umiarkowany

    • Okres użytkowania:

      Pierwszy sezon

    • Czy polceiłbyś tą oponę:

      tak

Opinia użytkownika

Bardzo dobre opony. Jedyny mankament to są chyba za miękkie. Ja się już przyzwyczaiłem, ale początkowo co chwilę sprawdzałem ciśnienie powietrza. Wzrokowo wydaje się, że opony trzeba dopompować, a po sprawdzeniu ciśnienia wszystko jest w porządku. Polecam, jestem bardzo zadowolony z zakupu.
Wybierz ilość produktów i następnie oblicz ratę:
407.44 ilość
  • Opis
  • Gwarancja

    Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Voyager, Kelly) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica) zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony.
    Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.

     

    I. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI.
    1. Gwarancja obejmuje przyczyny tkwiące w oponach a w szczególności związane z wykonawstwem, materiałami lub konstrukcją, o ile one wystąpią w ciągu terminu określonego jak niżej:
    a) opony osobowe, dostawcze, 4 x 4 oraz motocyklowe – 60 miesięcy od daty zakupu lub od daty produkcji,
    b) opony ciężarowe; pod marką Goodyear oraz Dunlop – 48 miesięcy od daty zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat, pod marką Sava oraz Fulda – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat,
    c) opony bieżnikowane lub usługa bieżnikowania – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat, opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię. Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Użytkownika z usługi bieżnikowania.
    Uwaga: W przypadku braku dołączenia do zgłoszenia reklamacyjnego dowodu zakupu Gwarant bierze pod uwagę datę produkcji opony.
    2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać u Sprzedawcy opon lub pojazdu (dotyczy pierwszego wyposażenia - OE).
    3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
    a) zgłoszenie reklamacji poprzez przedłożenie kompletnie wypełnionego formularza opracowanego przez Gwaranta,
    b) przekazanie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym opony oraz dołączenie kopii dowodu zakupu i karty gwarancyjnej,
    c) zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%,
    d) na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu,
    4. Informacja o uznaniu lub nieuznaniu reklamacji przekazywana jest do Sprzedawcy e-mailem, jako załącznik PDF, po czym Sprzedawca przekazuje ją niezwłocznie Użytkownikowi.
    5. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji, nie przysługuje odwołanie do Gwaranta.
    6. W przypadku nieuznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta.
    7. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
    8. Niniejszą gwarancją nie są objęte opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i /lub numerem homologacji europejskiej ECE i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika (opony których wskaźniki maksymalnego zużycia - TWI zostały odkryte w jakimkolwiek miejscu opony) oraz naprawiane, pogłębiane, modyfikowane poza producentem.
    9. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
    a) nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur,
    b) używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi,
    c) nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia odpowiedniej pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta, zastosowania dętki do opony bezdętkowej,
    d) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opony i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami,
    e) jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania,
    f) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP),
    g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim),
    h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
    i) przebicia, przecięcia, rozdarcia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę, ostry/kanciasty przedmiot w/na jezdni, wypadku lub kolizji itp.,
    j) odłupania, wyszarpania gumy bieżnika i innego umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony,
    k) naturalnego procesu starzenia się gumy.
    10. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
    11. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.


    II. ZASADY ROZLICZANIA REKLAMACJI UZNANYCH.
    1. W przypadku uznania reklamacji opona przechodzi na własność Gwaranta a Użytkownik otrzymuje rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony. Realizacja rozliczenia odbywa się za pośrednictwem Sprzedawcy.
    2. Procentową wielkość rekompensaty oblicza się wg poniższej formuły:

             B - 1,6mm(TWI)                            A - procentowa wielkość rekompensaty [%]
    A =  --------------------- x 100%             B - głębokość rzeźby reklamowanej opony [mm] (do kalkulacji przyjmuje isę najniższe miejsce)
             C - 1,6mm (TWI)                           C - głębokość bieżnika opony nowej [mm]

    Uwaga: Gwarant, według swojego wyboru, może w ramach uznanej reklamacji oponę naprawić.


    III. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON.
    a) montować na pojeździe opony dokładnie w rozmiarze, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
    b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
    c) należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 10 tys. km, zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk i opon,
    d) dokonywać okresowej rotacji tj. zmiany pozycji opon na pojeździe nie rzadziej niż co 5-7,5 tys. km, o ile producent pojazdu nie zaleca inaczej, co zapobiega ewentualnemu nierównomiernemu zużyciu bieżnika,
    e) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu i nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz każdorazowo przed dłuższą podróżą,
    f) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon i w katalogu producenta),
    g) kontrolować stan techniczny pojazdu,
    h) eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy,
    i) kontrolować na bieżąco stan opon i wymieniać w przypadku stwierdzenia uszkodzeń ,
    j) montować / demontować i wyważać opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach,
    k) należy zawsze dostosować styl jazdy prędkość do warunków panujących na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania - szczególnie zrywania przyczepności kół napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół,
    l) unikać styczności opony z olejami, smarami i substancjami chemicznymi,
    m) należy zawsze wymieniać zawór na nowy przy wymianie opon,
    n) przy wyborze i zakupie opon zasięgnąć u sprzedawcy informacji o oponach i sposobie ich eksploatacji,
    o) zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w opony o głębokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie TWI-Tread Wear Indicator), w oponach zimowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej głębokości bieżnika w warunkach zimowych (4 mm), umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki (tzw. WWI-Winter Wear Indicator) w barku.


    IV. PRZECHOWYWANIE OPON.
    Opony należy przechowywać zawsze czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed działaniem ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych.
    Opony zamontowane na obręczach przechowuje się zawieszone na hakach lub ułożone płasko jedno koło na drugim (maksymalnie 4 koła).
    Opony bez obręczy przechowuje się w pozycji pionowej (stojącej)
    W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby uniknąć trwałych deformacji.

  • Zadaj pytanie
  • Oceny i opinie
  • Akcesoria
  • Raty Santander
kleber micheline yokohama dunlop hankook firestone unirolay toyo pirelli vredestein
facebook
OK, zamykam

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce cookie »