Kontakt: (12) 420-47-67, (12) 298-66-75, (12) 376-09-48

Sprawdź swój depozyt:

 
  • gazela2009
  • michelin2010
  • gazela2010
  • diament2011
  • michelin2011
  • newsweek2011
  • rzetelna firma
  • AlphaSSL

Czy wiesz, że ...

 

 

 

 

Hamulce tarczowe wynalazł Fryderyk Wilhelm Lanchester, angielski inżynier i pionier przemysłu motoryzacyjnego. Jednak wynalazek ten nie przyjął się w szerzej, gdyż ówczesny patent przewidywał użycie miedzi, jako materiału na klocki hamulcowe, co prawiło, iż w warunkach zakurzonych, nierównych dróg z początku XXw. hamulce szybko się zużywały i wymagały naprawy. Nowoczesne hamulce tarczowe pojawiły się w 1949r. w samochodach amerykańskich i w 1956r. w europejskich (Triumph). W Polsce hamulce tarczowe pojawiły się wraz z wprowadzeniem do produkcji licencyjnego Polskiego Fiata 125p (1967r.). Na tylnych szybach tych samochodów umieszczano wówczas napis "Uwaga hamulce tarczowe", aby ostrzec nieprzyzwyczajonych do szybkiego hamowania kierowców, jadących z tyłu.

 

 

Wycieraczki samochodowe wynalazła kobieta, amerykanka, Mary Anderson. Choć nie była ona kierowcą, a pasażerką nowojorskich tramwajów, zwróciła uwagę, iż kierujący pojazdem musiał podczas silnego deszczu lub zamieci śnieżnej często stawać, aby z zewnątrz przetrzeć szybę tramwaju. Skłoniło ją to do rozwiązania problemów motorniczego w sposób techniczny. W 1905r. otrzymała patent na swój pomysł. Te pierwsze wycieraczki miały napęd ręczny i były pomyślane jako dźwignia, sterowana z kabiny i wyposażona w odpowiednie gumowe pióra po zewnętrznej stronie, służące do ścierania wody i śniegu. w 1916r. niemal wszystkie amerykańskie samochody miały już zamontowane wycieraczki, zaś w 1919r. Wiliam Folberth wprowadził wycieraczki automatyczne. Wycieraczki działające z dwoma prędkościami wynalazł Robert Kearns w 1969r.

 

 

 

 

 

 

Turbosprężarka wynaleziona została przez szwajcarskiego inżyniera Alfreda Buchi (jego imieniem do dziś nazywa się jeden z systemów doładowania silnika). Patent na ten wynalazek został wydany w 1905r. Po raz pierwszy zastosowano je w czasie I wojny światowe,j w silnikach Renault, napędzających francuskie samoloty bojowe. W seryjnie produkowanych silnikach samolotowych pojawiły się w latach 30-tych, przed II wojną światową. Pierwsze zastosowanie w technice motoryzacyjnej na szerszą skalę datuje się na 1962r. (General Motors). W samochodach osobowych turbosprężarki zaczęły się pojawiać od 1974r. Wówczas to Porsche zaprezentowało model 911 Turbo, pierwszy model seryjny samochodu sportowego z turbosprężarką i systemem regulacji ciśnienia.

 

Źródło: www.zsm.opole.pl

 

kleber micheline yokohama dunlop hankook firestone unirolay toyo pirelli vredestein
facebook
OK, zamykam

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce cookie »