Wymiana paska rozrządu Kraków

Pasek rozrządu służy do przeniesienia napędu z wału korbowego na wałki rozrządu. To z kolei umożliwia właściwą pracę zaworów dolotowych i wylotowych – zawory muszą być zsynchronizowane z pracą tłoka. Pasek rozrządu zużywa się, dlatego konieczna jest jego regularna wymiana. Wymiana paska rozrządu w serwisach Nowakowski & Szymański w Krakowie zapewni sprawną pracę układu rozrządu, co pozwoli zapobiec wysokim kosztom naprawy wynikającym z zerwania zużytego paska.

Co ile wymieniać pasek rozrządu – jakie są zalecane przebiegi?

Wymiana paska rozrządu, w zależności od marki i modelu samochodu, jest zalecana przez producentów co około 120-160 tys. km. Jazda z mocno zużytym paskiem jest ryzykowna, więc warto zrobić to 20-40 tys. km. wcześniej. Pasek rozrządu z czasem parcieje, dlatego jego wymiana jest konieczna minimum raz na pięć lat, niezależnie od tego, jaki dystans został przejechany.

Jakie są objawy zużytego paska rozrządu?

Zerwany pasek rozrządu jest jedną z najgorszych rzeczy, które mogą spotkać kierowcę. Dochodzi wówczas do zderzenia tłoków z zaworami, co skutkuje deformacją tych elementów silnika. Uszkodzeniu mogą ulec również m.in. wał korbowy oraz wałek rozrządu. Remont takiego silnika w wielu przypadkach może przewyższyć wartość samochodu.

Awaria rozrządu może dawać objawy wynikające ze zużycia podzespołów, jeszcze zanim pasek urwie się całkowicie. Objawy zużytego paska rozrządu to nierówna praca silnika oraz hałas wydobywający się z obudowy paska rozrządu. Luźny pasek rozrządu może być efektem awarii napinacza.

Wymiana paska rozrządu w serwisach Nowakowski & Szymański w Krakowie

Wymiana paska rozrządu powinna być przeprowadzana, zanim pojawią się jakiekolwiek objawy. Serwisy Nowakowski & Szymański w Krakowie oferują diagnostykę oraz montaż paska rozrządu. Dzięki temu można uniknąć awarii w trasie, która skończy się kosztownym remontem silnika.

Sprawdź swój depozyt

facebook